Jak wypromować markę, zdobywać nowych klientów?

Nie rozumiem skąd bierze się w ludziach przekonanie od razu o tym, że żeby wypromować markę, to trzeba koniecznie zaistnieć w sieciach społecznościowych, jak np. na Facebooku i zapraszać wszystkich znajomych do polubienia Fanpage, a później dziwić się że nikt takiego Fanpage nie odwiedza, no i przede wszystkim nie ma z tego klientów.

Poza tym dzisiaj Facebook mocno ucina darmowy zasięg i nie można już osiągnąć takich samych efektów jak w 2013 roku.

Z drugiej strony zapraszanie do polubienia kogo popadnie jest poważnym błędem. No bo co mnie może interesować sklep z ubraniami dla dzieci, jak nie mam jeszcze dzieci.

Oczywiście większość osób polubi twój fanpage tak tylko, aby Ci nie było przykro, że masz znajomych, którzy Cię nie wspierają, ale to Ty prowadząc swój Fanpage musisz wiedzieć, że jeśli będziesz zapraszać do polubienia osoby, których nie interesuje tematyka twojego biznesu to musisz zrozumieć, że nic to nie da. Ba nawet mało tego spowoduje to obniżenie zasięgu, bo twój znajomy polajkuje, ale nigdy nie będzie zaangażowany w to czym się zajmujesz i dlatego ten błąd na Facebooku jest jednym z najpoważniejszych.

Budowanie marki na Facebooku opiera się o:

  • płatne reklamy, gdzie ludzie sami lajkują
  • zaproszenia ludzi z listy, gdy prowadzisz Newsletter i masz bazę adresową to wtedy możesz ich uświadomić, że na Facebooku też mogą Cię śledzić.

Ludzie często myślą też, że jak zakupią sobie opinie ludzi na Facebooku(bo tak też można) to wtedy inni zobaczą „Wow, ma tyle opinii, pewnie jest to świetna firma”. Tymczasem okazuje się, że konkurencja zleca napisanie negatywnej opinii na twoim Fanpage i nic z tym nie możesz zrobić. Całe budowanie marki w jednym momencie szlag trafił.

Jak wypromować markę i jakich błędów unikać?

Istnieją powody, dla których nie powinno się wydawać pieniędzy na budowanie marki

Spójrz.

Najbardziej znaną marką na świecie jest oczywiście Coca-Cola i patrząc teraz na nich można odnieść wrażenie, że jeśli chcesz mieć tak świetną firmę to koniecznie powinieneś robić to co oni.

I to jest poważny błąd. Dlaczego?

  1. Jeżeli nie dysponujesz takim budżetem reklamowym jak Coca-Cola, która każdego dnia wydaje miliony na reklamę, to możesz mieć problemy, żeby najpierw budować markę, a dopiero potem pozyskiwać klientów. Nawet mogę powiedzieć, że ten system działa. Tylko nie miałem jeszcze klienta, który napisałby do mnie. „Cześć mam 50 milionów złotych na reklamę i musimy zbudować silną markę mojej nowej firmy”.

Ludzie zaczynają zazwyczaj z reklamą początkową 1000zł, 5000zł, 20 000zł, 100 000zł czy 1 000 000zł w zależności od tego jak dużą firmę mają i w jakiej branży.

  1. Drugim powodem jest to, że wydasz miliony pieniędzy na zbudowanie marki, a i tak nie pozyskasz klientów.

Takim przykładem jest reklama firmy Ford, która podczas popularnego show telewizyjnego amerykańskiego programu „Idol” postanowiła reklamować się podczas przerw na reklamę i co się okazało? Mimo tego, że program oglądały miliony ludzi to Ford wydawał miliony dolarów, żeby móc się zareklamować, a klienci i tak nie kupowali samochodów.

Dlatego promowanie marki jest jednym z podstawowych błędów, które pożerają twój budżet reklamowy i nie przynoszą efektów, których oczekujesz.

You may also like...