Sposoby na zwiększenie sprzedaży poprzez reklamy Facebook Ads

Na początek, gdy nie masz klientów sprawa jest trudniejsza bo musisz wybrać idealną grupę docelową do której będziesz się reklamował.

Facebook ma różne sposoby na zwiększenie sprzedaży i wiele innych możliwości przy reklamowaniu się, więc powinieneś jak najbardziej zawęzić grupę odbiorców, żeby była dość mała. Błędem jest reklamowanie się do wszystkich, bo Facebook wchłonie twój budżet szybko. Wielu początkujących osób tak właśnie robi.

Początkująca osoba myśli sobie, że im większa grupa, tym więcej klientów pozyskam i co? I figa z makiem. Facebook reklamę wyświetli każdemu, ludzie sobie poklikają, a ty stracisz cały budżet i nie zdobędziesz żadnego klienta, no może jakiś cudem jednego przypadkiem.

Dlatego zanim zaczniesz w ogóle reklamę, musisz sprecyzować dokładnie swojego idealnego klienta. Stworzyć taki Avatar, gdzie zbierzesz informacje, w jakim wieku jest grupa docelowa(ten twój idealny klient), czy może to są tylko kobiety albo mężczyźni, jakie mają zainteresowania, jakie strony lubią, bo można się reklamować również na fanów innego Fanpage. Możesz również ustawić reklamę tylko na konkretne miasto, gdy reklamujesz się lokalnie. Im więcej tych informacji ustawisz podczas reklamy, tym trafniej będzie się reklama wyświetlać.

Mało wyświetleń = mniejsze koszty. Dlatego jest to tak ważne, żeby dokładnie wybrać grupę docelową.

Teraz zdradzę Ci największą tajemnicę Facebooka, o której mówię tylko moim klientom.

Dzisiaj Facebook ma bardzo dobre możliwości i jest dużo lepszy niż Adwords czy pozycjonowanie, ponieważ pozwala zaimportować własną listę klientów do Facebooka i na jej podstawie stworzy Ci 150 000 podobnych odbiorców i to jest strzał w dziesiątkę.

Będziesz wyświetlał reklamy tylko osobom podobnym do twoich klientów, którym szansa sprzedania jest dużo większa, niż gdy samemu wybierasz grupę docelową, ale wiem, że możesz zaczynać dopiero i nie mieć jeszcze klientów, dlatego postaraj się przygotować o nich(tej grupie docelowej) jak najwięcej informacji. Później jak pozyskasz 100 klientów to już możesz wrzucić taką listę i stworzyć podobnych odbiorców.

I gdzie kierować ludzi z takiej reklamy?

Różne są możliwości, ponieważ możesz ich odesłać do:

  • sklepu
  • na zapis na webinar
  • na zapis na szkolenie
  • czy również na artykuł na blogu,

Są jeszcze inne możliwości, ale nie będziemy ich teraz omawiać.

I właśnie ten ostatni sposób jest najlepszy. Na początek warto nowych ludzi odsyłać do artykułów na blogu, żeby się zapoznali z tym co możesz im zaoferować. Tam już powinieneś mieć umieszczony Lead Magnet, czyli taką przynętę, gdzie będą mogli pobrać darmowy poradnik czy kupon rabatowy na pierwsze zakupy w twoim sklepie.

Jeśli tam się nie zapiszą, to tworzysz drugą reklamę (remarketingową), ale w tym przypadku do osób, które były na stronie, ale nie zapisały się na listę i nie pobrały tego lead magnetu czy kupony rabatowego. Oczywiście możesz też od razu w reklamie remarketingowej kierować ich sklepu, ale lepiej jest najpierw dać im powód dla którego mają zrobić u Ciebie zakupy, a nie w innym sklepie i świetnie się tutaj sprawdza kupon rabatowy na pierwsze zakupy, ale najlepszy jest Lead magnet (taki jeden specyficzny problem twojego klienta i ty mu dajesz tutaj poradnik, który rozwiązuje jego problem, od razu stajesz się w jego oczach ekspertem w tym, czym się zajmujesz. Innym razem o tym napisze szczegółowo)

Kolejną kampanię prowadzimy tylko do klientów i świetnie się tutaj sprawdzają kampanię świąteczne, ale także z różnych okazji, np. możesz przygotować kampanię reklamową do swoich klientów, że dzisiaj twój biznes ma właśnie ukończony pierwszy rok działalności i z tej okazji produkty w twoim sklepie są 10% tańsze, albo tradycyjnie z okazji świąt przygotowaliśmy dla was wyprzedaż -50% na te i na te produkty. Pewnie widziałeś takie reklamy w wielu miejscach w internecie. Czy to działa? Jak najbardziej!

You may also like...