Jakie projekty logo wybrać?

Wielu właścicieli firm, marek staje przed wyborem logo. Nigdy nie jest tak, że firma projektująca logotypy oferuje nam tylko jedno rozwiązanie i jesteśmy na nie skazani. Zazwyczaj firmy mają do zaoferowania co najmniej kilka projektów logo – i to często od różnych grafików komputerowych. To klient musi sam podjąć ostateczną decyzję w związku z tym, jakie logo wybrać. Nie jest to łatwe, szczególnie jeśli nie znamy się na identyfikacji wizualnej firmy. Wtedy grafik komputerowy może nam podpowiedzieć, które logo jego zdaniem jest najlepsze i najbardziej będzie odpowiadać profilowi konkretnej firmy. W tym wypadku o gustach można jak najbardziej dyskutować, bo wybór logo jest dla każdego rodzaju działalności niezwykle ważny.

To właśnie projekty logo odróżniają jedną firmę od drugiej. Najlepszym logo jest takie logo, które w jakiś sposób nawiązuje do działalności danej firmy. Ważne jest to, by potencjalny klient patrząc na logo, wiedział, czym zajmuje się dana firma bez czytania jej opisu oraz oferty. Minimalistyczne logotypy są obecnie bardzo modne. Dlaczego? Bo bardzo łatwo je zapamiętać. Wystarczy zwrócić uwagę na logotypy największych marek na świecie – są zazwyczaj proste, nieskomplikowane, a każdy wie, co oznaczają.

Czy inwestować w projekty logo?

Właściciele firm, organizacji, marek często zastanawiają się nad tym, czy warto zainwestować w logo. Wcale nie jest to droga inwestycja, a naprawdę może się opłacić, szczególnie na początku działalności, kiedy staramy się podjąć działania w celu identyfikacji marki. Sama strona internetowa może nie wystarczyć, a logo może stać się doskonałym dodatkiem do marketingu. Właśnie dlatego warto stawiać na tę metodę identyfikacji wizualnej firmy i zainteresować się stworzeniem logo. Oczywiście takiego zadania podejmują się firmy projektujące logotypy. Pracują w nich graficy komputerowi, którzy wiedzą, jak powinno wyglądać logo spełniające oczekiwania klienta.

Na początku właściciel musi spotkać się z grafikiem komputerowym, by omówić szczegóły działalności firmy oraz jego wymagania w stosunku do logotypu. Właściciel marki sam musi wiedzieć, czego oczekuje. Niektórzy oczywiście dają wolną rękę grafikom komputerowym, ale warto przynajmniej wspomnieć o oczekiwaniach względem kolorów w logo, konturów i nie tylko. To naprawdę może bardzo pomóc grafikowi w przygotowaniu logo, które będzie zadowalało klienta. Klient otrzyma różne projekty logo do wyboru. Wśród nich na pewno znajdzie taki projekt, który mu się spodoba.

You may also like...