Porady dla marketingu lokalnego!

Jeśli prowadzisz biznes lokalny powinieneś również pomyśleć o reklamie internetowej. Dobrze wiem, że są osoby, które uważają, że ich firma jest inna i techniki marketingowe działające w internecie nie będą działać w ich biznesach lokalnych i to jest poważny błąd w myśleniu, ponieważ praktycznie każdy biznes śmiało można reklamować w internecie i rozwijać się na większy rynek.

Nieprawdą jest również, że klienci mało kupują w firmach lokalnych, trzeba ich tylko umieć przyciągnąć do siebie za pomocą dobrej reklamy.

Wiele firm wraz z rozwojem internetu może odczuć spadki w sprzedaży, ale to dlatego iż ludzie stawiają na wygodę i w momencie gdy pada deszcz lepiej jest zamówić pizzę do domu szybko przez internet czy telefon, niż wychodzić do pizzerii.

Z drugiej strony można również zamówić online, a odebrać osobiście. Mamy wiele dobrych rozwiązań dla klienta.

Robiąc marketing pamiętaj, że musisz zaspokajać potrzeby klienta. Skoro chce pizze do domu to musisz mu ją zawieźć. Jeśli chce przyjść z przyjaciółmi i zjeść w lokalu to musisz zrobić mu jedzenie w lokalu.

Dobrze jeśli będziesz miał firmę, która działa lokalnie, ale również na skalę kraju. Działa tak wiele hurtowni zabawek. Klienci mogą zamówić zabawki przez internet bez wychodzenia z domu, co jest dzisiaj najlepszym rozwiązaniem oszczędzającym czas i pieniądze. Mogą zakupić lokalnie odwiedzając twój sklep, ale również mogą zamówić przez internet i wracając z pracy do domu odebrać osobiście i nie płacić za przesyłkę czy kuriera. Dodatkowo mogą szybko przejrzeć interesujące ich zabawki na stronie internetowej, co ułatwia wybór.

PORADA 1

Kiedy stawiasz swój biznes lokalny jednym z pierwszych czynników, który musisz brać pod uwagę to lokum.

Stawiając pizzerię na wsi można by pomyśleć, że nie ma szans aby przychodziło tam tylu ludzi, żeby można było na spokojnie prowadzić biznes. Często na wsi mieszkają ludzie starsi, którzy nie przepadają za pizzą i nawet jej w życiu nie próbowali. (Ja akurat nie miałem okazji jeść pizzy z babcią czy dziadkiem, jeśli ty miałeś, to śmiało podziel się opinią w komentarzu czy im smakowało).

Na czym więc można zarabiać robiąc biznes na wsi?

Zwracając uwagę na wysokie koszty dowozu pizzy do miasta i na ogromną konkurencję w mieście, jedynie opłacałoby się zaoferować stałą współpracę cateringową dla pogotowia, policji, straży czy innych instytucji. Oni zawsze zamawiają masowo, więc można by mieć z niż dość duże zyski.

Jeśli prowadzisz restaurację, obiady domowe czy coś podobnego to koniecznie zaproponuj im lepsze warunki za stałą współpracę.

PORADA 2

Drugim ważnym czynnikiem jest demografia. Dobrze jak będziesz prowadził biznes w miejscu, gdzie klienci będą mieli do Ciebie blisko. Stali klienci będą generować stały dochód.

Czasami występują różnego rodzaju awarie bez naszego udziału. Brak internetu, prądu, itd. Wtedy reklama w sieci może nie działać, ale masz jeszcze stabilną pozycję na lokalnym rynku. Czasami coś nie pójdzie po twojej myśli lokalnie i wtedy masz wiele możliwości w sieci.

PORADA 3

Pomysłem, który wykorzystuje od lat jest konsultowanie klienta, albo jego edukowanie przez strony internetowe, a następnie prośba o zakup w lokalnej firmie.

Możesz reklamować catering swojej restauracji na Facebooku, pokazując ofertę menu, jakie są ceny i pokazywać gdzie znajduje się restauracja. Możesz pytać klientów, co by chcieli najchętniej zjeść, jakie dania są ich ulubione itd. Trafiając w potrzeby rynku szybciej pozyskasz odpowiednich klientów.

Staraj się zawsze być lepszy niż twoja konkurencja, która często nie ma pojęcia o marketingu. Im masz więcej możliwości komunikacji i działania z klientem, tym lepiej dla Ciebie.

Dzisiaj wielu przedsiębiorców lokalnych nie znając marketingu internetowego ma problemy z utrzymaniem firmy, bo wielu klientów zaczęło zamawiać przez sieć.

PORADA 4

Jeszcze ważniejszą sprawą jest budowanie bazy swoich klientów, bo to główne aktywo twojego biznesu i nieważne czy prowadzisz biznes offline czy online. Musisz budować bazy i segmentować je pod kątem jakości.

Generalnie bazy mailingowe dzielimy na osoby, które jeszcze nic od nas nie kupiły, które kupiły jeden produkt i takich którzy kupili kilka produktów i na tych klientach zawsze należy się najmocniej skupiać, ponieważ gdy klient kupi u ciebie co najmniej 2 razy to jest duża szansa, że stanie się stałym klientem.

Bardziej zaawansowane pizzerie w wiedzę marketingową zbierają telefony i e-maile klientów.

Do telefonów dopisują wszystkie najważniejsze informacje o kliencie, co i kiedy zamówił oraz ile zapłacił. Następnie takie bazy się segmentuje i tworzy bazy najlepszych klientów. Takim klientom możesz później wysyłać najlepsze i najdroższe oferty. Specjalne życzenia na święta z ofertę, kartki czy upominki.

You may also like...