Elementy skutecznej landing page

Podstawową funkcją strony przechwytującej jest budowanie listy adresowej. Dobrze zaprojektowany squeeze page będzie spełniał kluczową rolę w procesie budowania bazy adresowej. Dlatego warto znać elementy, które mają decydujący wpływ na to czy osoba, która wejdzie na stronę, pozostawi na niej swój adres emaliowy? Czy opuści ją bez śladu?

Nagłówek w landing page

Jest to jeden z najważniejszych czynników, decydujących o skuteczności landing page. W dzisiejszym świecie ludzie cierpią na permanentny brak czasu. Osoby wchodzące na nową stronę internetową pozostają na niej zaledwie kilka sekund, tak właśnie wynika ze statystyk. Dobrze skonstruowany nagłówek może spowodować, że taka osoba zostanie na stronie dłużej.

Nagłówek powinien być widoczny i charakterystyczny, tak aby od razu rzucił się w oczy. Ważne jest użycie odpowiedniej czcionki, czyli aby spełniała następujące warunki: wystarczająco duża, czytelna i w wyrazistym kolorze.

Następnie nagłówek powinien wzbudzać ciekawość, zainteresowanie, a nawet kontrowersje. Świetnie sprawdzają się nagłówki w formie pytania np. „Czy potrafisz pozyskać na listę adresową 1000 osób w 3 dni?”, albo „Czy potrafisz zarobić w programie partnerskim 40 tyś zł w jeden miesiąc?” To są przykłady mocnych nagłówków, które spełniają swoją główną funkcję – ściągają uwagę czytelnika.

 

Korzyści z zapisu na listę adresową

W następnym etapie należy przenieść uwagę czytelnika na korzyści. Korzyści muszą być przedstawione w taki sposób, aby wzbudzały zainteresowanie, by w efekcie tego odbiorca pozostawił swój adres emaliowy.

Powody do zapisania się na listę adresową mogą być wypunktowane. Można podać 4-5 punktów przedstawiający korzyści jakie uzyska osoba zapisująca się na listę. Korzyści muszą posiadać wartość, która będzie wystarczająca dla internauty, aby w zamian chciał pozostawić swojego maila.

 

Formularz zapisu

Umieszczony w widocznym miejscu, aby nie trzeba było szukać go na stronie. Dla uzyskania lepszego efektu można go wyeksponować otaczając wyróżniającą się grafiką np. używając obramowań i innego tła, a także grafiki w stylu strzałek.

Ograniczona ilość pól. Nie trzeba od razu wypytywać o wszystkie szczegóły typu: nazwisko, adres, miejsce zamieszkania, nr telefonu. Tak naprawdę formularz zapisu powinien posiadać pole gdzie należy wpisać sam adres emaliowy, ewentualnie pole na imię. O całą resztę można dopytać późniejszym etapie, w zależności od naszych potrzeb.

Call to Action w landing page

Przed formularze zapisu warto jest umieścić bodziec, który skłoni do działania. Wezwanie do akcji to zazwyczaj proste zdanie, które krzyczy „zrób to”. Wystarczy napisać krótkie zdanie: „Odbierz darmowy kurs, wpisz poniżej swój adres email, a następnie kliknij przycisk odbierz”.

 

Testowe wersje landing page

To tylko kilka głównych elementów skutecznej squeeze page. Pamiętać też należy o przejrzystym i estetycznym szablonie. Dla zwiększenia skuteczności warto stworzyć i przetestować kilka rodzai landing  page.

You may also like...